vrijdag 11 februari 2011

Dat verdient een bloemetje

Ik heb van mijn tante en haar buurvrouw twee grote boodschappentassen vol met knutselmateriaal gekregen om mee te nemen naar school. Zij gebruiken het niet meer en op school zullen mijn collega's en de kinderen er blij mee zijn. Er zitten hele mooie materialen tussen, dus deze tassen staan garant voor veel knutselplezier. Als bedankje heb ik twee doosjes gemaakt met daarin boeketjes roosjes van mijn voorraad uit Engeland.
Mocht je het doosje ook willen maken, dan heb je een heel scrapvel nodig en een metric scorpal, ik heb gescord op 6cm,14cm,20cm,28cm, daarna mijn vel een kwartslag gedraaid en gescord op 6, toen 180graden gedraaid en weer op 6 gescord. Je kunt dan het doosje in elkaar vouwen, de smalle rand is de plakrand, de onderste en bovenste strook knip je op de naden in tot de vouwrand en die lijm je aan elkaar vast. Voordat ik ben gaan lijmen heb ik raampjes gemaakt met daarachter mica, pas daarna heb ik ze in elkaar gezet.
De stempels die ik heb gebruikt voor de kaartjes zijn stempels van Heartfelt Creations, de Posy Patch Swirls. Ik heb ze ingekleurd met mijn Copics.








4 opmerkingen:

theo zei

zelfs zwarte piet is fan van sas

Lia zei

Prachtige doosjes heb je gemaakt, heel erg mooi,

groetjes Lia

Cynthia zei

Hallo Saskia,

Wat een geweldige doosje. En wat leuk en origneel om tante en buurvrouw zo te bedanken.

Groetjes,

Cynthia

Marijke zei

Wat een prachtige doosjes zijn dit, leuk idee enne ook leuk om te krijgen!!
Groetjes, Marijke en Chantal