maandag 17 december 2012

Een lichtje in de donkere dagen voor kerst

Voor mijn ouders en schoonouders heb ik een bijzondere kerstkaart gemaakt. Ik heb een lantaarn gemaakt van Design papier van Maja met behulp van de scorpal.
Ik heb een vel in twee gelijke stukken gesneden en toen het vel op de scorpal gelegd. Ik heb het vel gescord op 7-14-21-28, daarna het papier gedraaid en gescord op 4.
Je kunt dan de stukken op de vouwen richting de 4 cm inknippen. Hier heb ik vervolgens op 1 cm vanaf de kniprand een potloodstreepje gezet en schuine vouwen met de scorpal gemaakt, om de bovenkant van de lantaarn schuin naar binnen te kunnen laten vallen.
Voor je alles gaat plakken, is het mooi om er vakjes uit te halen met bijvoorbeeld Spellbinders en hier een vel Mica of Vellum achter plakken, zodat er raampjes in de lantaarn zitten.

Verder heb een kalendertje gemaakt door met de scorpal een staander te maken en er een kalender op te bevestigen die José in de winkel heeft.
Verder nog een label gemaakt en de boel afgewerkt met een kantje en bloemen.
De scorpal, papier, Spellbinders, Vellum, Mica, kant en bloemen zijn natuurlijk te vinden in de winkel.

Ik hoop dat alles duidelijk is. Heb helaas geen foto´s van de stappen gemaakt.

Bedankt voor jullie bezoekje.

13 opmerkingen:

Lenie zei

Wat een mooie lantaarn, kalender en tag, een mooi geheel zo bij elkaar en erg leuk om kado te geven.
groeten Lenie

Anoniem zei

Prachtige lantaren en heel erg leuk om weg te geven.Groetjes Joke

Patricia zei

SUPER MOOI gemaakt Saskia!!!!
Mooi papier ook.
Gr Patricia

Marijke zei

Wat mooi zo allemaal bij elkaar, erg leuk!! Leuk idee om voor het kleine kalendertje een standaard te maken. Ik heb ze ook nog liggen...........

Groetjes, Marijke

Babette zei

Wat een leuk idee en erg mooi gemaakt.
Groetjes Babette

jolanda zei

mooi gedaan

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Ziet er mooi en gezellig uit!
Groetjes, Yvonne

Marlies zei

Wat een mooie creaties en een heel leuk cadeautje heb je gemaakt! Heel chique! groetjes, Marlies

Annerieke zei

Wauw, wat heb je dit mooi gemaakt Saskia. Ziet er super uit, gezellig ook met het lichtje erin.

Groetjes Annerieke

Anita Meijer zei

Wat een schitterende lantaarn heb je gemaakt Saskia, ik vind hem prachtig geworden. Zo heerlijk sfeervol. Super.
Liefs van Anita

Rosina zei

Wat een prachtig lantaarntje heb je gemaakt Saskia.....heel sfeervol in deze tijd...
groetjes Rosina

Ellen zei

Heel leuk bedacht en gemaakt Saskia!
Groetjes Ellen

Unknown zei

Hij is waanzinnig mooi!
Prachtig in bijvoorbeeld een raamkozijn in de keuken;-)
Beterschap met mijn lieve achtenichtje en neefje.

Liefs Liek